Jak wybrać opakowania do sklepu internetowego?

6 min. lektura 09 marca 2023

Własny sklep internetowy to obecnie jedna z najpopularniejszych form prowadzenia własnego biznesu. Aby zwiększyć poziom zadowolenia swoich klientów i zredukować do minimum uszkodzenia paczek w trakcie transportu, warto zaopatrzyć się w profesjonalne opakowania do e-commerce. Przedstawiamy kompleksowy poradnik, jak wybrać opakowania do sklepu internetowego.

Opakowania w e-commerce – dlaczego rodzaj kartonu ma znaczenie?

Sprzedaż towarów przez internet nie jest skomplikowana i przynosi naprawdę pokaźne zyski dla przedsiębiorców. Wystarczy tylko zadbać o odpowiedni sposób prowadzenia polityki magazynowej. Rodzaj stosowanych kartonów do wysyłki przedmiotów ma ogromne znaczenie. Opakowania kartonowe – pudełka powinny być wykonane z wytrzymałej tektury falistej 3-, 5- lub 7-warstwowej. To gwarancja, że zawartość paczki będzie odporna na:

  • wilgoć,
  • uderzenia,
  • upadek z wysokości,
  • zmienne temperatury.

Rodzaj kartonu używanego w branży e-commerce powinien być dopasowany do typu i gabarytów przedmiotu wysyłanego do klienta. Zbyt duże opakowania wymagają użycia dodatkowej warstwy wypełniającej puste powierzchnie, a to generuje wyższe koszty przygotowania towaru do wysyłki.

A może dopiero zaczynasz swoją działalność w branży e-commerce? Przeczytaj artykuł o hitach sprzedażowych RAJA. To dobre źródło informacji na temat tego, jakie opakowania w e-commerce sprawdzają się najlepiej.

Na co zwrócić uwagę, wybierając opakowania do sklepu internetowego?

Przed zrealizowaniem zamówienia na materiały operacyjne dla swojego sklepu internetowego warto zwrócić uwagę na: klasę wytrzymałości kartonów, dostępne rozmiary oraz materiał wykonania. To podstawowe parametry, które ułatwiają wybór kartonów dopasowanych do potrzeb sklepu internetowego. Inne czynniki, które determinują opłacalność inwestycji w konkretny rodzaj kartonów to:

  • grubość tektury: najczęściej 3-, 5- lub 7-warstwowa,
  • sposób zamknięcia opakowania,
  • format,
  • waga pudełka,
  • cena.

Czynnikiem, który również wpływa na decyzje zakupowe przedsiębiorców w e-commerce to ekologiczność kartonu. Profesjonalne opakowania z tektury falistej nadają się do dalszego recyklingu, a także są wytwarzane nawet w 70% z recyklingowanych surowców. Kupując kartony do pakowania paczek, nigdy nie warto kierować się wyłącznie ceną. Jeśli firma sprzedaje wyjątkowo ciężkie i wrażliwe przedmioty, np. ceramikę, dobrym wyborem będą grube kartony z tektury falistej z podwójnym dnem. To gwarancja bezpieczeństwa towaru w czasie transportu.

Jeśli interesuje Cię efektywne pakowanie towarów w e-commerce, sprawdź artykuł: Opakowania RAJA – efektywne pakowanie w magazynach i e-commerce.

5 typów kartonów, których nie może zabraknąć w biznesie e-commerce!

Do bezpiecznej wysyłki towarów w branży e-commerce przydają się przede wszystkim profesjonalne narzędzia magazynowe oraz opakowania kartonowe. Przedstawiamy 5 rodzajów opakowań tekturowych, które są niezbędne w e-commerce.

  1. Kartony z automatycznym dnem – wyróżniają się łatwością składania oraz wygodnym zamknięciem z samoprzylepną warstwą. Opakowanie z automatycznym dnem występuje w wersjach 3-warstwowych i 5-warstwowych. W e-commerce sprawdzą się także kartony zwrotne. Dzięki temu klient może zwrócić towar do firmy w tym samym kartonie.
  2. Kartony fasonowe do wysyłki – zakup kartonu fasonowego jest podstawą w e-commerce. Takie opakowania nadają się do wysyłki świec, elektroniki, książek, a nawet biżuterii. Wygodne zamknięcie przyśpiesza proces pakowania przesyłek.
  3. Skrzyniopalety – opakowania w e-commerce to nie tylko niewielkie kartony z tektury falistej, ale także wielkogabarytowe kartony ochronne. Ten typ pudełek pozwala na zbiorczą wysyłkę towarów na paletach. To przekłada się na mniejsze ryzyko uszkodzenia transportowanych przedmiotów. Wewnątrz skrzyniopalet warto użyć przekładek tekturowych, które oddzielą poszczególne warstwy towaru.
  4. Kartony i pudełka na butelki – firmy e-commerce prowadzące sprzedaż towarów butelkowanych powinny zaopatrzyć się w sprawdzone pudełka na szklane butelki. Dzięki nim można wygodnie posegregować szkło i jednocześnie zabezpieczyć je przed zniszczeniem w czasie tranzytu. Najpopularniejsze odmiany to kartony do wysyłki piwa i wina.
  5. Kartony teleskopowe płaskie – świetnie sprawdzają się w przypadku wysyłki przedmiotów o ponadgabarytowych rozmiarach. Regulowana długość lub wysokość umożliwia dopasowanie gabarytów paczki do wysyłanego przedmiotu. To powoduje, że nie ma konieczności użycia dodatkowego wypełniacza pustych przestrzeni, np. folii pęcherzykowej.

Inwestycja w polecane odmiany opakowań z tektury falistej dla działalności e-commerce to dobry sposób na przyśpieszenie procesu pakowania i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa wysyłki. Chcesz dowiedzieć się więcej o sprawnej pracy sklepu internetowego i magazynu wysyłkowego? Sprawdź poradnik: Jak ulepszyć proces logistyki zwrotów?

Opakowania w e-commerce – co z wypełniaczem do paczek?

Niektóre towary sprzedawane przez sklepy e-commerce wymagają dodatkowego zabezpieczenia, np. szkło, ceramika i elektronika użytkowa. Magazyn sklepu internetowego powinien być wyposażony w podstawowe materiały operacyjne służące do zabezpieczenia towarów. Kilka sprawdzonych wypełniaczy i warstw ochronnych to:

Stosowanie wypełniaczy do paczek jest konieczne nie tylko ze względu na unieruchomienie przedmiotów wewnątrz opakowania kartonowego. Owinięcie towaru w folię pęcherzykową lub papier pakowy kraft to dodatkowa warstwa zabezpieczająca przed uszkodzeniami i uderzeniami.

Niestety nie da się dokładnie określić, jak wybrać opakowania do sklepu internetowego. Stosowanie konkretnych typów opakowań oraz wypełniaczy powinno być dopasowane do potrzeb przedsiębiorstwa i rodzaju sprzedawanych towarów. Jak ułatwić sobie wybór? Dobrym źródłem informacji jest poradnik: Co można wysłać w kopercie, a co powinno być w kartonowym pudełku? Kilka wskazówek może być przydatne dla przedsiębiorców składających zamówienie na nowe materiały operacyjne dla firmy.

Najlepsze opakowania w e-commerce a akcesoria pakowe

Nawet najgrubsze opakowania z tektury falistej bez odpowiedniego zamknięcia nie zagwarantują idealnego poziomu bezpieczeństwa towaru podczas wysyłki. Aby mieć pewność, że sprzedawane przedmioty w sklepie internetowym zawsze dotrą do klienta w nienaruszonym stanie, warto wykorzystać taśmy pakowe, samoprzylepne oraz taśmy ostrzegawcze. Poprawne oznakowanie opakowania w e-commerce to jedna z wielu kwestii, o jakich nie powinien zapominać magazynier obsługujący procesy logistyczne w firmie.

Chcesz dowiedzieć się więcej o opakowaniach w e-commerce? Przeczytaj dodatkowy artykuł poradnikowy i poznaj niezbędne akcesoria do pakowania paczek. Po przyswojeniu kluczowych informacji i wskazówek będziesz w stanie skutecznie prowadzić biznes e-commerce.

Your email address will not be published. Required fields are marked *





 

Najpopularniejsze tematy