Opakowania dla e-commerce. Jak dobrać właściwe pudełka do towarów?

3 min. lektura 28 września 2018

Według badania „E-commerce w Polsce” wykonanego przez firmę badawczą Gemius zakupy w sieci robi w Polsce ponad połowa wszystkich internautów, czyli około 15 milionów osób. Szansę na sukces w sieci ma więc coraz więcej przedsiębiorstw, które chcą zająć się handlem w Internecie. Tak dynamiczny wzrost zainteresowania e-commerce wpływa też na znacznie większą konkurencję w tej branży. W walce o klienta coraz ważniejsze są detale – nie tylko atrakcyjna cena i szybki czas realizacji, ale również forma spakowania i odpowiednie zabezpieczenie. Na co zwracać uwagę wybierając opakowania dla e-commerce? Odpowiedzi poszukamy we wpisie na blogu Rajapack.

Opakowania dla przesyłek e-commerce – najważniejszy jest rozmiar

Bez względu na rodzaj wysyłanych towarów, kluczową cechą opakowania dla e-commerce zawsze powinien być rozmiar. Opakowanie o odpowiednio dobranych gabarytach samo w sobie jest dobrym zabezpieczeniem – przedmiot umieszczony wewnątrz nie ma luzów i nie obija się o ścianki. Warto pamiętać też, że jeśli opakowanie jest za ciasne, staje się narażone na rozerwanie w transporcie i obicie, uszkodzenie, a nawet kradzież zawartości. Odpowiednio dobrana wielkość korzystnie wpływa również na cenę transportu – większe paczki są najczęściej przesyłane drożej. W ofercie Rajapack można bez problemu znaleźć opakowania dostosowane do wysyłania towarów o bardzo zróżnicowanych kształtach i gabarytach. Dostępne są między innymi opakowania na dokumenty, laptopy, butelki, plakaty i wiele innych. Tak szeroka gama opakowań dla e-commerce z pewnością pozwoli dobrać pudełka do oferowanych towarów.

Z czego powinny być wykonane opakowania dla e-commerce?

Najlepszym tworzywem dla opakowań e-commerce jest zdecydowanie karton – jeśli jest odpowiednio gruby, a opakowanie jest dobrze złożone, stanowi właściwie zabezpieczenie przed uszkodzeniami fizycznymi, a także w pewnym stopniu również atmosferycznymi. Ważne jest również to, aby karton był odpowiednio skonstruowany i na przykład pozwalał na odesłanie towaru w tym samym opakowaniu. To szczególnie wygodne w opakowaniach na ubrania. Wielu klientów kupuje odzież przez Internet, aby w domu ją przymierzyć i dopiero wtedy podjąć  decyzję o zatrzymaniu ubrań lub ich odesłaniu. Klienci e-commerce liczą na to, że sprzedawca im to ułatwi, pakując ubrania w karton, w którym ubrania można bez obaw odesłać.

Najlepsze opakowania dla e-commerce znajdziesz w Rajapack

Rynek e-commerce rośnie każdego roku, a tym samym coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać dla siebie szansę zwiększenie swoich dochodów w związku z handlem w sieci. Coraz większa liczba klientów nie oznacza jednak, że e-handel jest prostym biznesem. Wręcz przeciwnie – konkurencja nie śpi, a wymagania klientów stale rosną. Zadbać trzeba o każdy detal sprzedaży. Atrakcyjna oferta, dobre ceny i profesjonalna obsługa to podstawa, odpowiednio dobrane opakowania dla e-commerce również nie są kwestią poślednią. Warto pamiętać o tym, że bez względu na to, jakie produkty się sprzedaje, opakowania do nich z całą pewnością można znaleźć w ofercie Rajapack.

Źródło zdjęcia wyróżniającego: © Thinkstock.

Uwagi(1)
Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *





 

Najpopularniejsze tematy