Liczba sklepów internetowych oraz ich użytkowników dynamicznie wzrasta z miesiąca na miesiąc. Coraz więcej osób przekonuje się do wygodnych i tanich zakupów w sieci, a co za tym idzie, klienci stają się coraz bardziej wymagający i wybierają wyłącznie najlepsze sklepy. Aktualnie statystyczny e-sklep wysyła kilkaset paczek każdego miesiąca.
Jedną z najbardziej cenionych przez klientów wartości jest jakość zapakowania zamówionego towaru. Jak zapakować paczkę do wysłania i jakie formy zabezpieczenia przesyłki są najskuteczniejsze? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w niniejszym artykule.
Opakowanie paczki, a wizerunek e-sklepu
Zadbanie o estetyczny wygląd paczki jest jednym z ważniejszych elementów budowania pozytywnego wizerunku sklepu internetowego. Jak okazuje się w praktyce, właściwe zapakowanie przesyłki jest równie istotne, jak jej dostarczenie do klienta w nienaruszonym stanie.
Właściciele sklepów online powinni pamiętać o tym, że paczki w trakcie transportu są przeładowywane i sortowane, w związku z czym muszą być skutecznie zabezpieczone, aby cenna zawartość nie uległa uszkodzeniu i dobrze prezentowała się w rękach klienta.
Jak zapakować paczkę dla kuriera – opakowanie zewnętrzne
Wysyłany towar posiada zazwyczaj fabryczne opakowanie producenta, co dla właścicieli e-sklepów jest dużym udogodnieniem. Taki towar można dodatkowo zabezpieczyć za pomocą koperty foliowej lub folii bąbelkowej. W przypadku, gdy zamówiony przedmiot nie posiada fabrycznego opakowania, skutecznym sposobem na jego zabezpieczenie jest wykorzystanie pudełka kartonowego z tektury falistej.
Do zapakowania niewielkich przesyłek świetnie nadają się również koperty z folią bąbelkową, zaś w przypadku takich towarów jak mapy, obrazy, plakaty, czyli inne delikatne przedmioty o podłużnym kształcie, można zastosować tuby kartonowe i tuleje, które stanowią solidne i lekkie opakowanie wielokrotnego użytku.
O prawidłowe opakowanie zamówionych towarów warto zadbać tym bardziej, że pracownik firmy kurierskiej ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki, jeśli uzna, że nie została ona prawidłowo zabezpieczona, i w związku z tym istnieje ryzyko jej uszkodzenia w trakcie transportu.
Jak zapakować paczkę do wysłania – ochrona zawartości
Równie istotne, jak zewnętrzne opakowanie przesyłki jest wypełnienie jej wnętrza w taki sposób, aby znajdujący się w środku przedmiot był skutecznie zabezpieczony przed przemieszczaniem się. Jednym z najchętniej stosowanych wypełniaczy jest folia pęcherzykowa (bąbelkowa), która rewelacyjnie sprawdza się w przypadku przedmiotów o rozmaitych rozmiarach i niestandardowych kształtach.
Równie skutecznym sposobem wypełnienia wolnej przestrzeni są lekkie i ekonomiczne wypełniacze do paczek, które świetnie stabilizują zawartość przesyłki, a jednocześnie umożliwiają redukcję kosztów wysyłki pocztowej. W ofercie niektórych sklepów, jak np. w przypadku marki Rajapack można znaleźć ekologiczne wypełnienia Flo-pak, które ulegają biodegradacji pod wpływem powietrza i wody.
Tak przemyślane zabezpieczenie paczki daje gwarancję, że zamówiony przez klienta towar, nie ulegnie w transporcie uszkodzeniu i dotrze do niego w nienaruszonym stanie.
Wyróżnienie przesyłki
Właściciele e-sklepów powinni pamiętać o tym, że na bezpieczeństwo przesyłki duży wpływ ma również jej odpowiednie oznakowanie. W tym celu warto zastosować naklejki ostrzegawcze, zawieszki oraz kolorowe etykiety z informacjami typu: „uwaga, szkło”, czy „góra” i „dół”. Dobrze jest również zamieścić informację bezpośrednio dla odbiorcy: „sprawdź zawartość przy kurierze”, ponieważ zwiększa to szansę na uzyskanie odszkodowania w przypadku uszkodzenia towaru.
Każda paczka jeśli ma zostać dostarczona do odbiorcy powinna być zabezpieczona w odpowiedni sposób – tylko wtedy możemy być pewni, że paczka nie wróci do nas z powodu uszkodzenia. Co prawda paczki są ubezpieczane, ale kto by się bawił z reklamacjami. O wiele lepiej zabezpieczyć przesyłkę i być spokojnym. Sprawa wizerunkowa to już odrębny temat 😉