2 pudełka z różowymi etykietami

Jak wykorzystać naklejki i etykiety do promocji firmy?

4 min. lektura 31 lipca 2025

Proste, a zarazem skuteczne narzędzia do promowania marki – takie właśnie są etykiety i naklejki z firmowym nadrukiem. Dowiedz się, w jakich branżach się sprawdzą, co możesz na nich umieścić i jak dotrzeć dzięki nim do nowych klientów.

Czy warto włączyć etykiety i naklejki w działania marketingowe?

Oczywiście, że tak. Choć produkcja naklejek i etykiet nie wymaga dużych nakładów finansowych, a ich rozmiary zwykle są niewielkie, potrafią przykuć uwagę odbiorców. Uzupełnij o nie prowadzone przez Twoją firmę działania marketingowe, ponieważ:

  1. Zwiększają rozpoznawalność firmy – naklejki i etykiety powodują, że klientom łatwiej jest zapamiętać dany produkt.
  2. Pomagają wyróżnić się na rynku – umieszczona na konkretnym artykule naklejka sprawia, że wyróżnia się on na sklepowej półce.
  3. Sprzyjają tworzeniu spójnego wizerunkunaklejki i etykiety na paczki dopasowane do pozostałych elementów identyfikacji wizualnej powodują, że marka postrzegana jest jako profesjonalna.
  4. Są dostępne w wielu wariantach do wyboru – dzięki czemu łatwiej jest dopasować je do konkretnego produktu, wydarzenia czy stylu komunikacji.
  5. Poprawiają wygląd produktów – estetycznie wykonane etykiety zachęcają klientów do podjęcia decyzji zakupowych.
  6. Są uniwersalne – etykiet możesz użyć do oznakowania produktów lub dołączyć je do opakowań. Natomiast naklejki sprawdzą się w roli gadżetów rozdawanych na targach lub innych wydarzeniach branżowych.

Jak skutecznie promować firmę za pomocą naklejek i etykiet?

Jeśli zastanawiasz się, jak wykorzystać naklejki i etykiety podczas promowania swojej marki, skorzystaj z tych wskazówek:

  1. Przygotuj przemyślany projekt – design naklejek powinien być spójny z logo Twojej firmy. Na czym drukować etykiety? Do wyboru masz między innymi praktyczną folię samoprzylepną albo ekologiczny papier kraft.
  2. Dodaj naklejki do zamówień – za pomocą naklejek oznaczaj opakowania z wysyłanymi do klientów zamówieniami. Co może się na nich znaleźć? Na przykład imię osoby, która zapakowała paczkę albo dedykacja dla klienta.
  3. Oznacz produkty oraz opakowania etykietami – etykieta to miejsce na skład produktu, instrukcję użytkowania, dodatkowe informacje albo kod QR z linkiem prowadzącym do strony Twojego sklepu internetowego. Naklejki możesz także nakleić na opakowania z nadrukiem.
  4. Promuj wyjątkowe produkty – naklejkami oznacz artykuły z najnowszej kolekcji albo serii limitowanej.
  5. Angażuj odbiorców – w tym celu na naklejce umieść adres profilu Twojej marki w social mediach lub hasło zachęcające do udostępnienia zdjęć produktu.

Czy etykiety reklamowe sprawdzą się w każdej branży?

Etykiety reklamowe mają szerokie zastosowanie. Sprawdzą się w większości branż, ponieważ łatwo dopasować je do konkretnego produktu, usługi czy wydarzenia. Różnorodne formy, wiele rozmiarów do wyboru, opcja personalizacji – wszystkie te cechy sprawiają, że etykiety i naklejki są wszechstronne oraz praktyczne. To kilka przykładów branż, w których warto używać etykiet reklamowych:

  • Branża spożywcza – na etykiecie mogą znaleźć się nie tylko nazwa i skład produktu, ale także informacje podkreślające jego wyjątkowość. Tradycyjna receptura, produkt lokalny, certyfikat ekologiczny: to zaledwie kilka możliwości.
  • Branża beauty – szczegółowa instrukcja pielęgnacji przy użyciu szamponu czy balsamu, właściwości olejku, wzmianki o innych produktach z tej samej serii. Etykiety na opakowaniach kosmetyków podkreślają ich zalety. Odpowiednio zaprojektowane zachęcają do zapoznania się z ofertą danej firmy.
  • Moda – etykiety mogą być jednym z elementów budujących wizerunek sklepu obuwniczego czy butiku z ubraniami.
  • Rękodzieło – dekoracje handmade i inne tego rodzaju produkty zasługują na wyjątkowe opakowania, takie jak te oznaczone oryginalnymi etykietami.
  • E-commerce – naklejki to sposób na zachęcenie klientów do ponownego skorzystania z oferty. Podobnie jak dobrze zaprojektowane opakowania. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Jeśli tak, przeczytaj poradnik: Personalizacja opakowań: jak małe gesty mogą zwiększyć lojalność klientów w e-commerce.

Najczęściej zadawane pytania o wykorzystanie naklejek i etykiet w marketingu

W tej sekcji znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania na temat wykorzystania naklejek i etykiet w działaniach promocyjnych.

Jak reklamować firmę za pomocą naklejek i etykiet z nadrukiem?

Naklejki i etykiety umieszczaj na swoich produktach i dołączaj je do zamówień. Pamiętaj, że warto rozdawać je klientom podczas targów czy innych eventów.

Co nadrukować na etykiecie reklamowej?

Na etykiecie reklamowej zamieść logo, dane kontaktowe firmy i hasło reklamowe. Oprócz tego może znaleźć się na niej skład danego produktu, instrukcja użytkowania czy metoda produkcji. Dobrym pomysłem jest zaprojektowanie naklejek z kodem QR.

W jakich branżach warto wykorzystać naklejki i etykiety?

Branża spożywcza, kosmetyczna, usługi: to tylko kilka przykładów wykorzystania etykiet. Naklejki sprawdzą się również podczas promowania rękodzieła, ubrań czy eventów.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *





 

Najpopularniejsze tematy