Jak zoptymalizować fulfillment w e-commerce?

7 min. lektura 11 grudnia 2022

Prowadzenie własnej działalności opierającej się na sprzedaży internetowej może okazać się dość skomplikowanym procesem. Okazuje się bowiem, że odpowiednie działania marketingowe, mające zapewnić ruch na stronie, to nie wszystko. Istotnym elementem jest realizacja zamówień i odpowiednia logistyka. Zastanawiasz się, jak zoptymalizować fulfillment w e-commerce? W dzisiejszym artykule odpowiadamy na to pytanie!

Co to fulfillment w e-commerce?

Wielu przedsiębiorców skupia się na działaniach, które mają zapewnić jak największe zyski poprzez dotarcie do szerokiego grona odbiorców. To jednak tylko jeden z kluczowych punktów dobrze prosperującej działalności online. Chcąc zapewnić sobie stały dochód i wysoką jakość proponowanych usług, należy skupić się na tym, co najważniejsze. Realizacja zamówień to punkt, który powinien działać niezwykle sprawnie. Dlaczego? Przede wszystkim każdy konsument niezwykle ceni sobie szybkie i rzetelne wysyłki. W przypadku kiedy proces ten trwa znacznie dłużej niż u konkurencji, możesz liczyć się z cyklicznym spadkiem obrotów i szeregiem nieprzychylnych opinii zostawionych w internecie na temat Twojej firmy.

Zastanawiasz się, co to fulfillment w e-commerce i jak go zastosować w prowadzonej dzielności? Można śmiało powiedzieć, że jako fulfillment określamy proces sprzedaży, poczynając od momentu pozostawienia przez konsumenta zapytania na stronie internetowej (w formularzu kontaktowym, na Messengerze lub skrzyneczce Instagrama), aż do chwili, gdy paczka dotrze pod wskazany podczas zamówienia adres. Czy zatem możesz coś zrobić, aby usprawnić ten proces i zagwarantować, jak najlepszą obsługę poszczególnych zamówień? Z pewnością tak. Przybliżymy kilka możliwości, które usprawnią działania Twojej firmy i zoptymalizują poszczególne działania.

Jak zoptymalizować fulfillment w e-commerce?

Skoro już dobrze wiesz, czym jest fulfillment w e-commerce, przyszedł czas na wdrożenie wiedzy z zakresu optymalizacji działań. Jak zoptymalizować fulfillment w e-commerce? Jest na to kilka sposobów, które sprawią, że Twój biznes będzie jednym z najlepiej prosperujących w proponowanej branży.

Jedną z możliwości, szeroko wykorzystywaną przez wielu właścicieli większych i mniejszych dzielności internetowych, jest wdrażanie zewnętrznych narzędzi automatyzujących poszczególne działania. Dzięki temu w łatwy i szybki sposób możesz zarządzać sprzedażą już od momentu podjęcia przez klienta decyzji. Pierwszym punktem jest pełna kontrola nad realizacją zamówienia. Poprzez poszczególne funkcje zewnętrznych wtyczek system samodzielnie pobierze zamówienie, przetworzy je, wygeneruje etykietę przewozową oraz zamówi kuriera po dobór przesyłki. Co więcej, nada do konsumenta wiadomość mailową lub SMS-ową o rozpoczęciu realizacji zamówienia, numerze identyfikacyjnym przesyłki oraz statusie płatności. Takie rozwiązanie to nie tylko ogromne udogodnienie dla firmy pozwalające na zaoszczędzenie czasu, a co za tym idzie, kosztów. To również możliwość zyskania maksymalnej satysfakcji klienta z szybkiej i bezproblemowej transakcji. Przemyśl taką opcję, aby skutecznie działać w coraz bardziej rozbudowanym świecie e-commerce.

Jakie korzyści niesie fulfillment w e-commerce?

Jakie korzyści niesie fulfillment w e-commerce? Chociaż sama nazwa brzmi nieco enigmatycznie, jest to o wiele prostsze, niż może się wydawać. Nowoczesny model obsługi logistycznej pozwala na odciążenie Ciebie i Twoich pracowników niemal z całego procesu sprzedaży. Takie działanie pozwala na maksymalne skupienie na rozwoju firmy i silnej marki, co przynosi wiele korzyści, również tych finansowych. Aby tak się stało, istotnym elementem jest wspomniana wyżej integracja systemów sprzedaży ze sklepem internetowym oraz zewnętrznymi magazynami, które w imieniu marki mogą składować towar.

Podobnie jak dropshipping, fulfillment to coraz częściej wybierana metoda sprzedaży, która niweluje konieczność posiadania, a co za tym idzie, opłacenia własnych powierzchni magazynowych. Co więcej, dobierając produkty z zewnętrznych hurtowni, masz możliwość sprzedaży produktów na bieżąco, bez konieczności zatowarowywania się. Taki model dobrze sprawdza się zarówno w przypadku młodych przedsiębiorców, którzy stawiają swoje pierwsze kroki na rynku online, jak i doświadczonych właścicieli firm, którzy chcą poszerzyć swoją działalność.

Sprawdź dokładnie, jakie korzyści niesie fulfillment w e-commerce!

  • Koszty, jakie ponosisz, wynikają z rzeczywistej ilości nadanych przesyłek. Oznacza to, że nie musisz dokonywać stałych opłat w chwili, gdy w e-sklepie jest dużo mniejszy ruch, niż dotychczas.
  • Fulfillment to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich sprzedających, którzy chcą wyjść z proponowanym towarem również na rynek zagraniczny,
  • Ograniczenie inwestycji do absolutnego minimum, chociażby ze względu na bark konieczności kupna towarów.
  • Możliwość zmniejszenia ilości pracowników lub całkowita ich eliminacja.
  • Wiąże Cię tylko jedna umowa z dostawcą, natomiast pozostałe dokumenty dotyczące np. transportu towarów biorą na siebie magazyny zewnętrzne.

 

Wykorzystanie opcji biznesowej, jaką jest fulfillment, to doskonała okazja do zoptymalizowania działań związanych z prowadzeniem własnego sklepu internetowego i zwiększenia jakości realizowanych usług.

 

Proces sprzedaży przy pomocy fulfillment w e-commerce

Wiesz już, jakie korzyści niesie fulfillment w e-commerce. Warto jednak zastanowić się, jak wygląda cały proces od strony technicznej. Pozwoli Ci to lepiej zapanować nad wdrożonymi działaniami i zaplanować kolejne etapy sprzedaży.

Przede wszystkim model musi opierać się na nawiązaniu stałej i solidnej współpracy z operatorem logistycznym. Tak naprawdę od Ciebie zależy, która opcja najbardziej będzie pasować do proponowanych w firmie usług i kto z dostępnych przedstawicieli zyska Twoje zaufanie. Każdy przedstawiciel pracuje na podstawie własnego systemu WMS. Koniecznością jest integracja Twojego serwisu z wymienionym narzędziem. Absolutnie nie oznacza to, że nie możesz korzystać z własnych wtyczek mających na celu optymalizację i automatyzację działań.

Dodatkowe profity związane z fulfillment

Przyjęcie towarów, zleceń, kompletowanie zamówień i realizacja wysyłek to nie wszytko, co nowoczesny model sprzedaży ma Ci do zaoferowania. Fulfillment zajmuje się pełną obsługą zleceń, dlatego z powodzeniem przejmuje proces reklamacji oraz zwrotów, odciążając Twoją firmę i ewentualnych pracowników z konieczności realizacji tych zadań.

Niezwykle ważny może okazać się również bieżący monitoring magazynów oraz bieżąca współpraca z firmami partnerskimi dostarczającymi towary lub realizującymi usługi.

Producent opakowań do wysyłki – najlepsza jakość usług

Jeżeli szukasz sprawdzonych rozwiązań i renomowanych podwykonawców, wykorzystaj wiedzę i doświadczenie, jakie niesie za sobą producent opakowań firma Raja. Wprowadziliśmy na rynek Europejki wiele innowacyjnych rozwiązań, które spotkały się z niezwykłą aprobatą.

Jeśli tak jak Raja cenisz sobie ergonomiczność oraz dbałość o ekologie, sprawdź tutaj, jakie dostępne opakowania do pakowania towarów oraz rozwiązania proponujemy na swojej stronie internetowej.

Jak zoptymalizować fulfillment w e-commerce? Jedynie wybierając sprawdzonych podwykonawców i firmy, dzięki którym osiągniesz sukces, na jaki liczyłeś.

Your email address will not be published. Required fields are marked *





 

Najpopularniejsze tematy