Trwałość, dobre zabezpieczenie towaru i wysoka estetyka – to tylko niektóre zalety opakowań kaszerowanych. Takie efekty to zasługa specjalnej metody produkcji. Na czym ona polega? Co to jest opakowanie kaszerowane i w jakich branżach możesz je wykorzystać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym poradniku.
Na czym polega kaszerowanie?
Zastanawiasz się, czym jest kaszerowanie? To proces, który polega na oklejeniu sztywnego podkładu, na przykład kartonu, warstwą papieru, folii bądź innego materiału. Inaczej mówiąc, jest to uszlachetnienie produktu papierniczego – podnoszące jego wytrzymałość, funkcjonalność i pozytywnie wpływające na wygląd. W ten sposób poprawiane są właściwości różnych artykułów, takich jak kartony wysyłkowe, materiały reklamowe czy opakowania na czekoladki.
Etapy kaszerowania
By opakowanie kartonowe lub inne produkty mogły być kaszerowane, nieodzowne jest ich właściwe przygotowanie. Kluczowe znaczenie ma warstwa wierzchnia. W tej roli dobrze sprawdzają się: solidny papier z nadrukiem, laminat oraz folia metalizowana. Kolejne etapy kaszerowania to:
- Pokrycie klejem – klej może być naniesiony na jedną stronę papieru bądź bezpośrednio na tekturę.
- Połączenie warstw – zostają one ze sobą sklejone za pomocą specjalnej maszyny. W zależności od jej rodzaju używany jest klej zimny albo zimny wraz z gorącym.
- Schnięcie – kolejny krok to schnięcie kleju. Może ono odbywać się naturalnie albo z użyciem systemów suszących.
- Docinanie – kiedy klej wyschnie, arkusze mogą zostać przycięte. Tak przygotowane są gotowe na dalsze prace, takie jak składanie czy laminowanie.
Co to jest opakowanie kaszerowane?
Wiesz już, jak krok po kroku przebiega kaszerowanie. Jednak czym są opakowania kaszerowane? Najprościej mówiąc, to pudełka, na które składa się co najmniej kilka warstw materiałów. Często wykorzystywanym, bo sprawdzonym zestawieniem jest tektura oraz cienka warstwa folii lub papieru. Kaszerowaniu często poddaje się opakowania z firmowym nadrukiem, które dzięki tej metodzie zyskują atrakcyjny wygląd, skutecznie przyciągający wzrok odbiorców.
Cechy opakowań kaszerowanych
Popularność opakowań kaszerowanych wynika nie tylko z tego, że są one atrakcyjne wizualne. Istotne znaczenie mają także pozostałe cechy tego rodzaju produktów, czyli:
- Różnorodność – opakowania kaszerowane stosuje się w wielu branżach. Często używa się ich w przemyśle spożywczym, kosmetycznym oraz odzieżowym.
- Wytrzymałość – wielowarstwowa konstrukcja opakowań kaszerowanych przekłada się na ich trwałość.
- Bezpieczeństwo – wzmocniona konstrukcja pudełek dodatkowo chroni ich zawartość. Zabezpiecza je między innymi przed kurzem, zabrudzeniami czy wilgocią.
- Personalizacja – opakowania kaszerowane możesz dostosować nie tylko do swoich potrzeb, ale również do oczekiwań Twoich klientów – na przykład wybierając odpowiadający im kształt, rozmiar lub sposób wykończenia pudełek.
Przykłady opakowań kaszerowanych
Wszechstronność to kolejna z zalet opakowań kaszerowanych. Sprawdzają się one jako:
- Pudełka na kosmetyki – pakowane są do nich perfumy, balsamy do ciała, kremy oraz artykuły do malowania twarzy.
- Opakowania na słodycze – kaszerowane pudełka lepiej zabezpieczają praliny, ciasta czy czekoladki niż ich standardowe odpowiedniki.
- Pudełka na sprzęt elektroniczny – do takich opakowań możesz zapakować telefon, słuchawki, myszkę, klawiaturę oraz inne akcesoria komputerowe.
- Opakowania wysyłkowe – opakowania kaszerowane to nowoczesna alternatywa dla klasycznych pudełek. Docenisz je za to, że są niepodatne na uszkodzenia. Ponadto mogą być oznaczone danymi kontaktowymi firmy czy hasłem reklamowym, a przez to pełnić także funkcję marketingową. Chcesz dowiedzieć się, jakie jeszcze powinny być opakowania wysyłkowe? Przeczytaj nasz inny poradnik: 10 cech najlepszych kartonów do pakowania i wysyłania paczek.
- Pudełka na odzież – w opakowaniach kaszerowanych mogą być przechowywane i transportowane ubrania, obuwie oraz różnego rodzaju akcesoria.
- Opakowania na biżuterię – wzbogacone o nadruki, zdobienia czy tłoczenia pudełka podnoszą atrakcyjność bransolet, naszyjników, wisiorków oraz zegarków.
- Teczki firmowe – są one odporne na uszkodzenia mechaniczne, atrakcyjne wizualnie, a przez to wzmacniają profesjonalny wizerunek marki.
Dlaczego warto rozważyć zakup opakowań kaszerowanych?
Jak widzisz, opakowania kaszerowane nie są zwykłymi akcesoriami do przechowywania. Specjalny proces wykonania tych pudełek sprawia, że zyskują one pod wieloma względami. Są trwałe, zwiększają bezpieczeństwo znajdujących się w nich produktów i mają oryginalny design. Mogą być stosowane w wielu branżach: od przemysłu spożywczego, poprzez kosmetyczny, na elektronicznym kończąc.
Zastanawiasz się, jak dobrać karton? Pod uwagę weź rodzaj towaru, stopień bezpieczeństwa, jakiego on wymaga, a także aspekty wizualne oraz budżet, którym dysponujesz. Na blogu Rajapack znajdziesz wiele artykułów na ten temat – zapoznaj się z nimi, by ułatwić sobie wybór najlepszego opakowania.