Share

Black Friday, Cyber Monday, świąteczne akcje promocyjne… trzeba również przygotować budżet na 2019 rok. Nie ma wątpliwości, że daty te są kluczowe z punktu widzenia codziennej działalności, ale ważne jest również, aby zatrzymać się na chwilę i zaplanować rok 2019, który jest pełen wyzwań dla e-commerce. Aby Ci w tym pomóc, podpowiadamy 5 sposobów, dzięki którym zoptymalizujesz budżet, dostosujesz swoje usługi do stale rosnących wymagań konsumentów i rozwiążesz problemy logistyczne w magazynie Twojej firmy.

Budżet na opakowania e-commerce w 2019 roku ‒ 5 rad:

  1. Personalizuj swoje opakowanie. Jest to trend, który widoczny jest we wszystkich branżach. Dotrzymaj kroku konkurencji i nie ryzykuj pozostania w tyle.
  2. Zbadaj o ekologiczne alternatywy dla opakowań z tworzyw sztucznych. Społeczeństwo jest coraz bardziej wymagające w tej kwestii. Nadszedł czas, aby zaplanować bardziej odpowiedzialną, przyjazną środowisku politykę zakupową.
  3. Zmniejsz budżet na transport, poprzez inwestycje w odpowiednie opakowania. Korzystając z nowych rozwiązań opakowaniowych, możesz zmniejszyć wagę i objętość paczek. Przełoży się to na obniżenie kosztów transportu.
  4. Popraw jakość obsługi klienta. Szybka przesyłka jest jednym z najważniejszych wyznaczników zadowolenia e-klientów. Ułatwiaj odbiór paczek, korzystając z mniejszych, wygodniejszych i bardziej ekonomicznych opakowań.
  5. Zwiększ produktywność osób pakujących. Możesz to osiągnąć, inwestując w rozwiązania opakowaniowe, które zwiększą komfort pracy osób odpowiedzialnych zapakowanie przesyłek i pozwolą obsłużyć więcej zamówień. W ten sposób zwiększysz tempo pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby zwolnień lekarskich (80% przestojów w sklepach jest spowodowanych chorobami układu mięśniowo-szkieletowego). To inwestycja, która w roku 2019 może przynieść potrójne korzyści. Proponowane przez nas rozwiązanie jest efektywne w przypadku, gdy liczba zamówień przypadających na jednego pracownika przekracza 50.

I. Personalizacja opakowań wysyłkowych

Oczekiwania 2019: efekt wow, wyróżnienie się na tle konkurencji.

Firmowa ulotka

Kilka pomysłów na treść ulotki: przesłanie zachęcające do dzielenia się pozytywnymi doświadczeniami w sieciach społecznościowych, kody promocyjne, za których pomocą zbudujesz lojalność klientów wobec marki. Czy warto tworzyć imienne ulotki dla każdego z klientów? Pod kątem technicznym jest to rozwiązanie skomplikowane. Warto również spersonalizować imieniem osoby, która przygotowała zamówienie, aby nadać mu bardziej osobisty charakter.

Personalizowana bibuła

Bibuła z nadrukowanym logiem jest często wykorzystywana w branży tekstylnej i luksusowej. Nie musisz inwestować w spersonalizowaną bibułę ‒ wystarczy wybrać taką, której kolory będą odpowiadały kolorom wykorzystywanym przez Twoją firmę. Alternatywą dla bibuły może być jedno z poniższych rozwiązań:

Taśma samoprzylepna zindywidulnym nadrukiem

Taśma z indywidualnym nadrukiem wyróżnia się trzema istotnymi zaletami:

  • Skutecznie zabezpiecza przesyłkę przed otworzeniem przez osoby nieuprawnione ‒ jeżeli zabezpieczysz przesyłkę za pomocą taśmy z niepowtarzalnym wzorem, znacznie zwiększysz jej bezpieczeństwo. Wszelkie próby otworzenia paczki i zamknięcia jej za pomocą innej taśmy będą bardzo łatwe do wykrycia.
  • Zwiększa rozpoznawalność Twojej marki ‒ logo i nazwa firmy widniejące na taśmie, którą oklejona jest paczka, zapadają w pamięć klientów, a także przewoźników i dostawców.
  • Przyśpiesza pracę ‒ taśmy personalizowane są sprzedawane w formie gotowej do użycia, a zespół logistyczny nie musi poświęcać czasu na ich przygotowanie. Taśmy są również wygodne w przechowywaniu, zajmują niewielką przestrzeń w magazynie.

Nasza rada: Przed złożeniem zamówienia skonsultuj się z nami w sprawie ograniczeń technicznych związanych z zadrukowaniem taśmsamoprzylepnych.

Wskazówka: Jeśli bardziej odpowiedzialna polityka zakupów jest częścią Twojego planu na przyszły rok, pamiętaj o tym, że spersonalizowane mogą być również taśmy samoprzylepne wykonane z papieru Kraft, który w 100% nadaje się do recyklingu.

Personalizacja etykiet

Jeśli szukasz niskobudżetowego rozwiązania, które pozwoli Ci dostosować pudełka do Twoich potrzeb: personalizuj etykiety za pośrednictwem specjalnych wiadomości lub logo marki.

Personalizacja opakowania: karton, pudełko lub koperta

Kartony, pudełka czy koperty są przedłużeniem doświadczeń klienta, które przeżył w sklepie i stają się one w pewien sposób „ambasadorami” marki. Istnieją sklepy, które nawet lekko perfumują swoje opakowania, aby doświadczenie podczas otwierania również je identyfikowało. Kluczem do sukcesu jest szczególna dbałość o detale. 

Nasza rada:

  • Zainspiruj się personalizowanymi kartonami i pudełkami, które przypadły Ci do gustu.
  • Pomyśl o przesłaniu, które będzie miało znaczenie dla klienta w chwili otwierania paczki.
  • Na koniec prześlij nam swój projekt. Służymy pomocą i radą, dołożymy wszelkich starań, aby Twoje opakowanie było wyjątkowe i robiło wrażenie.

Na poziomie budżetu: Do pracy nad wprowadzeniem personalizowanych opakowań warto zaangażować dział marketingu. Pozwoli to zwiększyć ogólne korzyści płynące z tego rozwiązania. Najpiękniejsze spersonalizowane opakowanie są wynikiem współpracy specjalistów z kilku działów.

Potrzebujesz personalizowanych opakowań? Rajapack służy pomocą w stworzeniu opakowania na miarę Twoich potrzeb!

Skontaktuj się z nami:

Przez e-mail: specjalne@rajapack.pl,

Telefonicznie: 801 55 3200* (Koszt według taryfy operatora).

II. Zredukuj wpływ opakowań na środowisko naturalne

Tę sugestię moglibyśmy umieścić na pierwszym miejscu naszej listy porad. Zarówno na poziomie międzynarodowym, jaki krajowym, rośnie presja społeczna na rzecz bardziej zrównoważonych środowiskowo praktyk biznesowych. Warto dostosować się do zachodzących zmian i wyjść naprzeciw potrzebom proekologicznych klientów, aby nie zawieść ich oczekiwań.

Nasza rada:

  • Wyeliminuj lub zredukuj wykorzystanie plastikowych opakowań. Możesz zastąpić je kopertami, taśmami samoprzylepnymi, które mogą zostać poddane recyklingowi oraz biodegradowalnymi wypełniaczami do paczek. Takie rozwiązania są dostępne w Rajapack z przesyłką w 24 godziny! To prostsze, niż myślisz!

Na poziomie budżetu: Wprowadzenie zmian stanowi niewielkie obciążenie dla budżetu, ponieważ alternatywne rozwiązania zwykle nie pociągają za sobą dodatkowych kosztów, a w niektórych przypadkach są nawet bardziej ekonomiczne.

III. Optymalizuj koszty transportu

Logistyka w znacznym stopniu obciąża budżet firmy. Aby zmniejszyć koszty transportu, wystarczy zredukować wagę i objętość opakowań.

Nasza rada:

  • Zwróć uwagę na rozmiary najczęściej powtarzających się zamówień (jedno- lub wieloproduktowych) ‒ dzięki temu można określić najbardziej optymalne rozmiary kartonów. Im bliżej rozmiarowi kartonu do rozmiaru produktu (produktów), tym bardziej można zmniejszyć objętość i wagę opakowań.
  • Znajdź odpowiedni rozmiar kartonu w naszej specjalistycznej wyszukiwarce.
  • Niektórzy nasi klienci do wysyłki urządzeń elektronicznych, kosmetyków czy alkoholi wykorzystują opakowania z folią stabilizującą.

Na poziomie budżetu: Zmiana rozwiązań opakowaniowych może oznaczać wzrost budżetu. Jednak inwestycja przełoży się na zredukowanie kosztów transportu, które firma poniesie w 2019 roku.

IV. Zadbaj o wzrost pozytywnych doświadczeń, towarzyszących klientowi podczas otwierania paczki

Odbiór i otwarcie paczki to dla każdego klienta, który dokonał zakupu przez Internet, bardzo ważny moment. Zaniedbanie tego ostatniego, kluczowego etapu może doprowadzić do utraty klienta – po dokonaniu jednorazowych zakupów może nie być zainteresowany ponownym skorzystaniem z usług firmy.

 Nasza rada:

  • Ułatw klientom otwieranie opakowań. To bardzo proste ‒ wystarczy, że zastosujesz kartony, koperty foliowe lub kartonowe, które wyposażone są w specjalne paski do zrywania, pozwalające na szybkie i wygodne otwarcie przesyłki.
  • Ułatw zwrot produktów. W tym celu możesz wykorzystać koperty lub kartony z podwójnym paskiem. Dzięki temu rozwiązaniu klient może zwrócić paczkę w bezpiecznym i przeznaczonym do tego celu opakowaniu.

Na poziomie budżetu: Jest to niewielka inwestycja, która będzie miała bardzo pozytywny wpływ na zadowolenie klienta. Aby zwiększyć efektywność, w jej realizację powinien zostać zaangażowany dział marketingu / dział relacji z klientami.

V. Zwiększ produktywność działań poprzez zmniejszenie poziomu obciążeń i przestojów pracy

Przerwy w pracy i praca tymczasowa wiążą się z dużym kosztem obsługi magazynu. Zmiany na rynku pracy powodują, że zarówno rekrutacja nowych pracowników, jak i utrzymanie dotychczasowych, staje się coraz trudniejsze. Poprawa warunków pracy jest zarówno strategicznym zagadnieniem kadrowym, jak i finansowym.

Nasza rada:

  • Sprawdzaj regularnie stan wszystkich elementów w magazynie: półek, szuflad, wózków paletowych, maszyn. Element w złym stanie może ograniczać wydajność operatora.
  • Jeśli Twoi pracownicy przygotowują więcej niż 50 paczek dziennie, rozważ możliwość wykorzystania maszyn, które zautomatyzują ten proces. Aby sprawdzić, czy takie rozwiązanie może zostać wykorzystane w Twojej firmie, skorzystaj z bezpłatnego audytu eksperckiego.

Na poziomie budżetu: Jest to inwestycja, która przyniesie korzyści zarówno zespołowi logistycznemu, jak i kadrze zarządzającej oraz personelowi. Aby oszacować koszt planu prewencyjnego, należy przeprowadzić wywiad z certyfikowaną firmą ekspercką.

Budżet logistyczny 2019 wnioski?

W tym roku logistyka e-commerce będzie musiała skupić się na trzech obszarach:

  • Opracowanie bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań‒ opakowania ekologiczne, bardziej ekologiczne metody dostaw, optymalny współczynnik załadowania ciężarówek.
  • Poprawa doświadczeń zakupowych oraz obsługi klienta ‒ estetyczne, a jednocześnie praktyczne opakowania, udoskonalone metody dostaw i zwrotów.
  • Optymalizacja marż i rentowności ‒ zmniejszenie kosztów transportu, zwiększenie wydajność osób przygotowujących zamówienia, optymalizacja wykorzystania powierzchni magazynowej.

A jakie są Twoje plany na rok 2019? Napisz w komentarzu!

Jeżeli potrzebujesz pomocy przy opracowaniu rocznego budżetu na opakowania, nie wahaj się skontaktować z naszymi specjalistami poprzez nr. tel.: 801 55 3000* lub e-mail: poczta@rajapack.pl.

Nasi specjaliści pomogą wybrać Ci najlepsze rozwiązania opakowaniowe, dostosowane do specyfiki firmy.

*Koszt według taryfy operatora.

Share
Kategorie: AktualnościPorady

1 Komentarz

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wprowadź komentarz

Pole to należy wypełnić